מקצועות הלימוד הכי מבוקשים 2022

מקצועות הלימוד הכי מבוקשים 2022

בין אם אתם מתלבטים לראשונה בחייכם מה ללמוד, ובין אם אתם בקטע של שינוי קריירה – חשוב שתקראו את זה.

אם הגעתם לשלב שהחיפושים והבדיקות אחר הלימודים המדויקים לכם נהפכו רציניים, אנחנו ממליצים לקחת בחשבון שיקול חשוב נוסף – ההתפתחות והשינויים שהעולם המקצועי עובר כל הזמן. אותם שינויים שהופכים מקצועות לרלוונטיים וללא רלוונטיים באופן טבעי עם ההתקדמות של האנושות והטכנולוגיה.

אמנם אנחנו לא יכולים באמת לחזות מה יקרה בשנים הבאות ומהם המקצועות שיהיו הכי נחשקים, אבל אנחנו לחלוטין יכולים לבצע ניחושים מושכלים שיעזרו לכם להבין אילו כישורים חדשים ומיומנויות כדאי לכם לרכוש כדי להצליח בסביבה כזו ולהתאים את עצמכם לדרישות המשתנות של כוח העבודה.

אז מהם מקצועות הלימוד המבוקשים ביותר לשנת 2022? הנה 7 שתרצו להכיר:

  1. מדעי הנתונים
  2. למידת מכונה
  3. תכנות עם ידע בבינה מלאכותית
  4. דיני זכויות יוצרים וקניין רוחני בעולם הדיגיטל
  5. שיווק דיגיטלי
  6. עיצוב ואפיון חווית משתמש
  7. מעצב משחקי וידאו ו D3

במאמר זה נפרט על 7 מקצועות הלימוד שככל הנראה יהיו המבוקשים ביותר ב 2022 ויאפשרו לכל מי שירכוש ידע בהם, להסתגל ולהישאר רלוונטי בשוק העבודה גם בעתיד הרחוק.

מדעי הנתונים:

עם התפתחות הטכנולוגיה וכמות המידע שמצטבר בכל מסד נתונים אפשרי, עולה הביקוש לאנשי מקצוע מיומנים המסוגלים לנתח את המידע האדיר, ומתוכו להוציא את המסקנות והפתרונות החשובים ביותר לעסק. תחום מדע הנתונים מכיל בתוכו מגוון תתי תחומים הרלוונטיים כל אחד לשוק בו הוא נמצא, אך המשותף לכולם הוא ניתוח נכון של מידע והצגת המידע בצורה ברורה על מנת להפיק מסקנות על בסיס המידע שנותח. מדעי הנתונים הוא אחד מתחומי הלימוד הצומחים ביותר בעשור האחרון ומשרות מדעי הנתונים צפויות לגדול ב -28% עד 2025. דוגמאות לתפקידים של מנתחי נתונים: אנליסט מודיעין עסקי, אנליסט אשראי, אנליסט שיווק ועוד.

תכנות ובינה מלאכותית:

הרבה מהמקצועות והכישורים שהיו פעם, הולכים ונעלמים. אחד הגורמים שאחראיים לזה הוא הבינה המלאכותית (AI). AI מספק רמה גבוהה יותר של אוטומציה על מנת להפחית עלויות. אנו חיים בעולם שבו רוב המשימות נשלטות על ידי מכונות, ועם התפתחות הבינה המלאכותית, הדבר אינו מוגבל רק לתעשיות כמו ייצור, וניתן כבר למצוא את התחום במקומות עבודה רבים אחרים.

אחת המיומנויות החשובות ביותר היא תכנות. ככל ש- AI הופך למתקדם יותר ובכל מקום, מעסיקים יצטרכו מתכנתים כדי שיוכלו לתקשר עם מכונות אלה ולנהל אותן ביעילות. מלבד זאת, שפות כמו פייתון או ג'אווה יהפכו לפופולריות גם מכיוון שהן נדרשות לבניית מודלים של למידת מכונה שיסייעו לפצות על המחסור במדעני נתונים בשנים הקרובות. מקצועות רלוונטים לתחום: מתכנת Full Stack.

למידת מכונה:

בעולם של היום, למידת מכונה לא שמורה רק לתחמי המחשבים וההייטק, ולמעשה התחום נכנס כמעט לכל דבר בחיים שלנו, כולל בריאות, חינוך ובידור. לכן אין זה מפתיע שלמידת מכונה תמשיך לצמוח בשנים הקרובות במהירות רבה.

למידת מכונה נחשב לתת תחום בתוך נושא הבינה המלאכותית והוא עוסק בפיתוח אלגוריתמים המיועדים לאפשר למחשב ללמוד מתוך דוגמאות שהוא מקבל תוך כדי השימוש בו ובכך לייעל את העבודה ולשפר את חווית השימוש. על מנת לעסוק בנושא רצוי ללמוד תארים כמו: מתמטיקה, הנדסת חשמל, מדעי המחשב ולשלב קורסים בתחום האלגוריתמיקה.

אומנם עריכת דין ולימודי משפטים הם לא מקצועות חדשים אבל אלו בהחלט תחומים חשובים עם התפתחויות רבות המייצרות דרישה גדולה בנושאים מסוימים.

אחד הנושאים החמים בתקופה האחרונה היא ההגנה והשמירה על זכויות יוצרים וקניין רוחני של מוצרים דיגיטליים (לדוגמא: הגנה משפטית על קוד או תוכן באתר). מכיוון שכל יום נכנסים לשוק עוד מוצרים כאלה הדרישה לעורכי דין עם ידע בעולם הדיגיטל גדלה. על מנת להיכנס למקצוע כמובן שיש להשלים את לימודי המשפטים ובחינות ההסמכה, אך כדי להתמחות בתחום הספציפי רצוי לעשות כמה קורסים בתחומי הדיגיטל או ללמוד ולחקור עצמאית את הנושא.

שיווק ופרסום דיגיטלי:

כולנו פוגשים מידי יום מגוון אדיר של פרסומות במדיה החברתית, אתרי אינטרנט, מנועי חיפוש ועוד. אבל איך הגיעו לשם המודעות? מי יצר אותן ולמה? ואיך הם יודעים שבדיוק רצינו לקנות נעליים? כל אלו (ועוד הרבה) הם הדברים שעושה משווק דיגיטלי. במקצוע זה לומדים להכיר את כל הפלטפורמות הדיגיטליות ואיך ניתן לפרסם ולשווק בכל אחד מהן, בנוסף נלמדים תחומי השיווק, פרסום, קריאייטיב, ניתוח נתונים ועוד. אין ספק ששיווק דיגיטלי הינו מקצוע בעל ביקוש רב ב-2022 וגם בעתיד. ניתן ללמוד את התחום במגוון קורסים כמו: קידום אתרים, ניהל מדיה חברתית, קורס PPC , שיווק באינטרנט ועוד.

עיצוב ואפיון חווית משתמש UX UI:

בעבר כדי להעלות מוצר דיגיטלי היה מספיק עיצוב בסיסי, קצת צבע והעיקר שיעבוד. כיום זה לא מספיק ועיצוב שלא מתוכנן בקפידה יכול לגרום לנפילה של מוצר שלם. מעצבי חוויות משתמש לומדים איך לעצב ולהכין מוצר שיהיה הכי נוח "וזורם" עבור המשתמשים, תוך כדי התחשבות בהמון גורמים שונים כמו: מסכים בגדלים שונים (עיצוב רספונסיבי), מהירות אינטרנט שונה, מגוון דפדפנים ומערכות הפעלה ועוד. בנוסף לומדים המעצבים לעבוד עם תוכנות שונות שיעזרו להם להעביר בקלות את העיצוב לכדי פיתוח אצל המתכנתים. את התחום ניתן ללמוד בקורסים של עיצוב גרפי או בקורסים ייעודים רק ל -UX UI האורכים בין 3 ל 10 חודשים בהתאמה.

מעצב משחקי וידאו ו-D3:

כבר כמה שנים ששוק משחקי הוידאו נמצא בעליה חדה ובשנתיים האחרונות בישראל בפרט, לכן גם הביקוש למעצבי משחקים ומעצבי תלת מימד רק הולך ועולה. מעצבי משחקים נדרשים לעבוד עם תוכנות מתקדמות לשרטוט, עיצוב, תלת מימד ועוד, אז אם יש לכם תשוקה למשחקי וידאו, חוש יצירתי ויכולת עבודה עם תוכנות מחשב מתקדמות זה המקצוע בשבילכם. את התחום ניתן ללמוד בקורסים מיוחדים לעיצוב משחקים וקורסים ל-3D.

אלו 7 מקצועות הלימוד שללא ספק יהיו מבוקשים בעתיד הקרוב, ומי שיחזיק בידע מקצועי באחד מהתחומים הנ''ל כנראה יצליח בקלות למצוא עבודה נחשקת ומתגמלת בהמשך הדרך.

לא בטוחים איזה מקצוע מתאים לכם ללמוד? שאלון ההכוונה שלנו יעזור לכם ותוך 15 דקות תהיה לכם תשובה. התחילו כאן