הכוונה ייעוץ לימודים
חוקר סקרים

רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי חוקר סקרים?

השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.

ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.

בואו נתחיל

לימודי חוקר סקרים

תפקידו של חוקר סקרים הוא לתכנן, לפתח או לערוך סקרים, כולל קביעת יעדי הסקר, הצעה או בדיקת ניסוח השאלות וכן ניתוח ופירוש הנתונים. התפקיד כולל גם מדענים חברתיים שמתכננים בעיקר שאלונים או מפקחים על צוותי סקר.

משימות נפוצות:

  • סקירה, סיווג ותיעוד נתוני סקר לקראת ניתוח ממוחשב.
  • מעקב והערכת התקדמות וביצועים של סקרים, תוך שימוש בדוחות דגימה, פריסה וחישובי שיעור תגובה.
  • הפקת תיעוד של תהליך פיתוח שאלון, שיטות איסוף נתונים, בדיקות דגימה והחלטות הקשורות לשקלול וניתוחים סטטיסטיים.

פעילויות נפוצות:

  • אינטראקציה עם מחשבים: שימוש במחשבים ובמערכות מחשב (כולל חומרה ותוכנה) כדי לתכנת, להגדיר פונקציות, להזין נתונים או לעבד מידע.
  • ניתוח נתונים או מידע: זיהוי העקרונות הבסיסיים, הסיבות או עובדות מידע על ידי פירוק וניתוח המידע לחלקים.
  • קבלת מידע: קבלת מידע ממקורות רלוונטים כמו התבוננות, חיפוש, מחקר ועוד.
מאפייני אישיות בולטים של חוקר סקרים:
מחקרי: 9.5
מקצוע:
95%
אתה:
0%
מנהלתי: 7.1
מקצוע:
71%
אתה:
0%
יוזמתי: 6.7
מקצוע:
67%
אתה:
0%
אמנותי: 2.9
מקצוע:
29%
אתה:
0%
חברתי: 1.9
מקצוע:
19%
אתה:
0%
ביצועי: 1.4
מקצוע:
14%
אתה:
0%

ערכים בולטים של המקצוע:

  • עצמאות: מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.
  • הֶשֵׂגיות: מקצועות המספקים ערך זה אלו מקצועות המכוונים לתוצאות ומאפשרים לעובדים להשתמש ביכולות החזקות ביותר שלהם, ומעניקים להם תחושה של הישג. הצרכים המתאימים הם ניצול יכולות והישגיות.
  • הַכָּרָה: מקצועות המספקים ערך זה מציעים התקדמות, פוטנציאל למנהיגות ונחשבים לעיתים קרובות ליוקרתיים. הצרכים המתאימים הם קידום, סמכות, הכרה ומעמד חברתי.

ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:

  • תשומת לב לפרטים: המקצוע דורש להקפיד על ירידה לפרטי פרטים ויסודיות בהשלמת משימות.
  • יושרה: המקצוע דורש כנות ואתיקה.
  • חשיבה אנליטית: המקצוע דורש ניתוח מידע ושימוש בהיגיון כדי לטפל בבעיות.
- ידע נדרש -

  • שפה אנגלית: הכרת המבנה והתוכן של השפה האנגלית כולל משמעות וכתיבה של מילים, כללי קומפוזיציה ודקדוק.
  • מתמטיקה: ידע בחשבון, אלגברה, גאומטריה, חשבון, סטטיסטיקה ויישומיהם.
  • שירות לקוחות ושירות אישי: הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.

- יכולות נדרשות -

  • הבנה בכתב: היכולת לקרוא ולהבין מידע ורעיונות המוצגים בכתב.
  • הבעה בכתב: היכולת לתקשר מידע ורעיונות בכתב (טקסט כתוב) כדי שאחרים יבינו.
  • אינדוקציה: היכולת לשלב פיסות מידע כדי ליצור כללים או מסקנות כלליות (כולל מציאת קשר בין אירועים לכאורה לא קשורים).

- כישורים נדרשים -

  • חשיבה ביקורתית: שימוש בהיגיון ונימוקים לזיהוי נקודות החוזק והחולשה של פתרונות, מסקנות או גישות חלופיות לבעיות.
  • הבנת הנקרא: הבנת משפטים ופסקאות כתובות במסמכים הקשורים לעבודה.
  • שמיעה אקטיבית: מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.

- טכנולוגיות -

  • C++
  • Extensible markup language XML
  • IBM SPSS Statistics
  • JavaScript
  • Microsoft Access
  • Microsoft Active Server Pages ASP
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Office
  • Microsoft PowerPoint
  • Microsoft Project
  • Microsoft Word
  • Oracle Java
  • Oracle PeopleSoft
  • Practical extraction and reporting language Perl
  • Python

ההודעה נשלחה בהצלחה, מייד ניצור עמך קשר.

רוצה עזרה בהכוונה ללימודים?