רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי מעצב פנים?
השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.
ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.
בואו נתחיל
לימודי מעצב פנים
תפקידו של מעצב פנים הוא לתכנן, לעצב לרהט חללי פנים של של חדרים או מבנים. עליו להציע אופציות עיצוב שהן גם פרקטיות, אסטתיות ותורמות למטרות מוגדרות. מעצב פנים יכול להתמחות בתחום, סגנון או שלב מסוים בתהליך.
משימות נפוצות:
- תכנון עיצובים כך שיהיו בטוחים ויעמדו בדרישות נגישות בהתאם לתקנות והחוקים הנהוגים במדינה.
- תיאום עם אנשי מקצוע אחרים, כמו קבלנים, אדריכלים, מהנדסים ואינסטלטורים, כדי להבטיח את הצלחה הפרויקט.
- בדיקה ופיקוח על עבודות הבנייה בשטח כדי להבטיח עמידה בתוכניות.
פעילויות נפוצות:
-
חשיבה יצירתית:
פיתוח, תכנון או יצירת יישומים, רעיונות, מערכות יחסים, מערכות או מוצרים חדשים. כולל גם תרומות אמנותיות.
-
אינטראקציה עם מחשבים:
שימוש במחשבים ובמערכות מחשב (כולל חומרה ותוכנה) כדי לתכנת, להגדיר פונקציות, להזין נתונים או לעבד מידע.
-
קבלת מידע:
קבלת מידע ממקורות רלוונטים כמו התבוננות, חיפוש, מחקר ועוד.
מאפייני אישיות בולטים של מעצב פנים:
ערכים בולטים של המקצוע:
-
הֶשֵׂגיות:
מקצועות המספקים ערך זה אלו מקצועות המכוונים לתוצאות ומאפשרים לעובדים להשתמש ביכולות החזקות ביותר שלהם, ומעניקים להם תחושה של הישג. הצרכים המתאימים הם ניצול יכולות והישגיות.
-
עצמאות:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.
-
יחסים:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לתת שירות לאחרים ולעבוד עם עמיתים לעבודה בסביבה ידידותית ולא תחרותית. הצרכים המתאימים הם עמיתים לעבודה, ערכים מוסריים ושירות סוציאלי.
ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:
-
תשומת לב לפרטים:
המקצוע דורש להקפיד על ירידה לפרטי פרטים ויסודיות בהשלמת משימות.
-
חדשנות:
המקצוע דורש יצירתיות וחשיבה אלטרנטיבית כדי לפתח רעיונות חדשים ופתרונות לבעיות הקשורות לעבודה.
-
אמינות:
המקצוע דורש להיות אמין, אחראי ולמלא אחר התחייבויות.
-
עיצוב:
ידע בטכניקות, כלים ועקרונות תכנון המעורבים בייצור תכניות טכניות מדויקות, שרטוטים, רישומים ומודלים.
-
בנייה:
הכרת חומרים, שיטות וכלים הכרוכים בבנייה או בתיקון בתים, מבנים או מבנים אחרים כגון כבישים מהירים וכבישים.
-
שירות לקוחות ושירות אישי:
הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.
-
מְקוֹרִיוּת:
היכולת להמציא רעיונות חריגים או חכמים אודות נושא או סיטואציה נתונה, או לפתח דרכים יצירתיות לפתרון בעיה.
-
הבנה בעל פה:
היכולת להקשיב ולהבין מידע ורעיונות המוצגים באמצעות מילים ומשפטים מדוברים.
-
הבנה בכתב:
היכולת לקרוא ולהבין מידע ורעיונות המוצגים בכתב.
-
הבנת הנקרא:
הבנת משפטים ופסקאות כתובות במסמכים הקשורים לעבודה.
-
שמיעה אקטיבית:
מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.
-
דיבור:
היכולת לדבר עם אחרים כדי להעביר מידע בצורה יעילה.
- Computer aided design and drafting software CADD
- AutoDesSys form Z
- Autodesk VIZ
- Autodesk Revit Architecture
- Autodesk Revit
- Autodesk AutoCAD
- Autodesk Architectural Desktop
- Adobe Systems Adobe Photoshop
- Adobe Systems Adobe InDesign
- Adobe Systems Adobe Illustrator
- Adobe Systems Adobe Creative Cloud
- Adobe Systems Adobe Acrobat
- 20-20 Technologies 20-20 Design
- Graphisoft ArchiCAD
- IBM Notes