רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי מתקן ציוד משרדי?
השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.
ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.
בואו נתחיל
לימודי מתקן ציוד משרדי
תפקידו של מתקן ציוד משרדי הוא לתחזיק, להתקין ולתקן ציוד משרדי בסיסי כמו מחשבים, מרכזיות, טלפונים, מכונות משרדיות אלקטרוניות, כגון מכונות שכפול, פקס וכדומה.
משימות נפוצות:
- הרכבת מכונות מחדש לאחר ביצוע תיקונים או החלפת חלקים.
- קיום שיחות עם הלקוחות כדי לקבוע ולקבל פרטים על בעיות בציוד.
- פירוק מכונות לבדיקת חלקים, כמו חוטים, הילוכים, מיסבים או פגמים, באמצעות כלים ידניים או כלי עבודה ומכשירי מדידה.
פעילויות נפוצות:
-
תיקון ותחזוקה של ציוד אלקטרוני:
תיקון, כיול, ויסות, כיוונון עדין או בדיקת מכונות, מכשירים וציוד הפועל בעיקר על בסיס עקרונות חשמל או אלקטרוניקה (לא מכני).
-
קבלת החלטות ופתרון בעיות:
ניתוח מידע והערכת תוצאות לבחירת הפיתרון הטוב ביותר לבעיה.
-
תקשורת עם אנשים מחוץ לארגון:
תקשורת עם אנשים מחוץ לארגון, ייצוג הארגון ללקוחות, הציבור, הממשלה ומקורות חיצוניים אחרים. ניתן להחליף מידע זה באופן אישי, בכתב, באמצעות טלפון או דואר אלקטרוני.
מאפייני אישיות בולטים של מתקן ציוד משרדי:
ערכים בולטים של המקצוע:
-
תמיכה:
מקצועות העונים על ערך זה מציעים מערך תמיכה לעובדים. הצרכים המתאימים הם מדיניות החברה, פיקוח: יחסי אנוש ופיקוח: טכני.
-
עצמאות:
מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.
-
תנאי עבודה:
מקצועות העונים על ערך זה מציעים ביטחון תעסוקתי ותנאי עבודה טובים. הצרכים המתאימים הם פעילות, תמורה, עצמאות, ביטחון, מגוון ותנאי עבודה.
ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:
-
תשומת לב לפרטים:
המקצוע דורש להקפיד על ירידה לפרטי פרטים ויסודיות בהשלמת משימות.
-
חשיבה אנליטית:
המקצוע דורש ניתוח מידע ושימוש בהיגיון כדי לטפל בבעיות.
-
עצמאות:
המקצוע דורש לפתח דרכי פעולה אישים ולעבוד באופן עצמאי ללא פיקוח או עם פיקוח מועט. אין תלות בגורם אחר לשם ביצוע המשימות.
-
מחשבים ואלקטרוניקה:
ידע במעגלים, מעבדים, שבבים, ציוד אלקטרוני וחומרת מחשב ותוכנה, כולל יישומים ותכנות.
-
שירות לקוחות ושירות אישי:
הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.
-
מכניקה:
הכרת מכונות וכלים, כולל עיצוביהם, השימושים בהם, תיקונם ותחזוקתם.
-
ראייה טווח קצר:
היכולת לראות פרטים בטווח קרוב (במרחק מטרים ספורים מהמתבונן).
-
הבנה בעל פה:
היכולת להקשיב ולהבין מידע ורעיונות המוצגים באמצעות מילים ומשפטים מדוברים.
-
רגישות לבעיות:
היכולת לדעת מתי משהו לא בסדר או עשוי להשתבש. זה לא כרוך בפתרון הבעיה, רק הכרה שיש בעיה.
-
שמיעה אקטיבית:
מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.
-
תיקון:
תיקון מכונות או מערכות באמצעות הכלים הדרושים.
-
חשיבה ביקורתית:
שימוש בהיגיון ונימוקים לזיהוי נקודות החוזק והחולשה של פתרונות, מסקנות או גישות חלופיות לבעיות.
- Extensible markup language XML
- Linux
- JavaScript
- IBM WebSphere
- IBM Notes
- Hypertext markup language HTML
- Adobe Systems Adobe Acrobat
- Microsoft Exchange Server
- Microsoft Excel
- Microsoft Active Server Pages ASP
- Microsoft Office
- Microsoft Outlook
- Microsoft PowerPoint
- Microsoft Windows
- Microsoft Word