הכוונה ייעוץ לימודים
איש מכירות קמעונאיות

רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי איש מכירות קמעונאיות?

השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.

ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.

בואו נתחיל

לימודי איש מכירות קמעונאיות

תפקידו של איש מכירות קמעונאיות הוא למכור סחורות, כגון רהיטים, כלי רכב מנועים, מוצרי חשמל או ביגוד לצרכנים.

משימות נפוצות:

  • קבלת פני הלקוחות וטיפול בבקשות או טענות שעולות.
  • המלצה, בחירה ומתן עזרה באיתור או השגת סחורה על פי צרכי ורצונות הלקוחות.
  • בדיקת מחירי המוצרים, חישוב סך הרכישה, וקבלת תשלום במזומן או באשראי.

פעילויות נפוצות:

  • הופעה או עבודה ישירה עם הציבור: הופעה מול ועבור אנשים או התמודדות ישירה (פנים אל פנים) עם אנשים. זה כולל שירות לקוחות במסעדות, בחנויות וקבלת לקוחות או אורחים.
  • מכירה או השפעה על אחרים: לשכנע אחרים לקנות סחורה או לשנות את דעתם או מעשיהם.
  • קבלת מידע: קבלת מידע ממקורות רלוונטים כמו התבוננות, חיפוש, מחקר ועוד.
מאפייני אישיות בולטים של איש מכירות קמעונאיות:
יוזמתי: 10
מקצוע:
100%
אתה:
0%
מנהלתי: 5.7
מקצוע:
57%
אתה:
0%
חברתי: 4.8
מקצוע:
48%
אתה:
0%
ביצועי: 3.8
מקצוע:
38%
אתה:
0%
אמנותי: 2.4
מקצוע:
24%
אתה:
0%
מחקרי: 1.4
מקצוע:
14%
אתה:
0%

ערכים בולטים של המקצוע:

  • יחסים: מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לתת שירות לאחרים ולעבוד עם עמיתים לעבודה בסביבה ידידותית ולא תחרותית. הצרכים המתאימים הם עמיתים לעבודה, ערכים מוסריים ושירות סוציאלי.
  • תמיכה: מקצועות העונים על ערך זה מציעים מערך תמיכה לעובדים. הצרכים המתאימים הם מדיניות החברה, פיקוח: יחסי אנוש ופיקוח: טכני.
  • עצמאות: מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.

ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:

  • אמינות: המקצוע דורש להיות אמין, אחראי ולמלא אחר התחייבויות.
  • תשומת לב לפרטים: המקצוע דורש להקפיד על ירידה לפרטי פרטים ויסודיות בהשלמת משימות.
  • שיתוף פעולה: המקצוע דורש להיות נעים עם אחרים בעבודה ובעל גישה מיטיבית ושיתופית.
- ידע נדרש -

  • מכירות ושיווק: הכרת עקרונות ושיטות להצגה, קידום ומכירה של מוצרים או שירותים. זה כולל אסטרטגיות וטקטיקות שיווק, הדגמת מוצרים, טכניקות מכירה ומערכות בקרת מכירות.
  • שירות לקוחות ושירות אישי: הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.
  • שפה אנגלית: הכרת המבנה והתוכן של השפה האנגלית כולל משמעות וכתיבה של מילים, כללי קומפוזיציה ודקדוק.

- יכולות נדרשות -

  • ביטוי מילולי: היכולת לתקשר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יבינו.
  • הבנה בעל פה: היכולת להקשיב ולהבין מידע ורעיונות המוצגים באמצעות מילים ומשפטים מדוברים.
  • זיהוי דיבור: היכולת לזהות ולהבין את הדיבור של אדם אחר.

- כישורים נדרשים -

  • שִׁכנוּעַ: לשכנע אחרים לשנות את דעתם או את התנהגותם.
  • מוכוון שירות: לחפש באופן אקטיבי דרכים לעזור לאנשים.
  • שמיעה אקטיבית: מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.

- טכנולוגיות -

  • Adobe Systems Adobe Photoshop
  • Adobe Systems Adobe InDesign
  • Adobe Systems Adobe Illustrator
  • Adobe Systems Adobe Creative Cloud
  • Adobe Systems Adobe Acrobat
  • Apple macOS
  • Autodesk AutoCAD
  • Data entry software
  • Eclipse IDE
  • Facebook
  • Google Docs
  • Google Drive
  • IBM Notes
  • Intuit QuickBooks
  • LinkedIn

ההודעה נשלחה בהצלחה, מייד ניצור עמך קשר.

רוצה עזרה בהכוונה ללימודים?