הכוונה ייעוץ לימודים
ארכיונאי

רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי ארכיונאי?

השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.

ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.

בואו נתחיל

לימודי ארכיונאי

ארכיונאי מעריך, עורך מסדר ומקטלג רשומות ומסמכים בעלי ערך היסטורי. הוא יכול להשתתף בפעילויות מחקר המבוססות על חומרים ארכיוניים.

משימות נפוצות:

  • ארגון רשומות ארכיון ופיתוח מערכות סיווג בכדי להקל על הגישה לחומרים.
  • סיוע ומתן שירותים שונים למשתמשים הזקוקים לחומרי ארכיון.
  • הכנת קבצי תיעוד ותיאורי מסמכים של רשומות ארכיון כדי לאפשר גישה נוחה למידע.

פעילויות נפוצות:

  • קבלת מידע: קבלת מידע ממקורות רלוונטים כמו התבוננות, חיפוש, מחקר ועוד.
  • תיעוד / הקלטת מידע: הזנה, תמלול, הקלטה, אחסון או שמירה על מידע בכתב או בצורה אלקטרונית.
  • אינטראקציה עם מחשבים: שימוש במחשבים ובמערכות מחשב (כולל חומרה ותוכנה) כדי לתכנת, להגדיר פונקציות, להזין נתונים או לעבד מידע.
מאפייני אישיות בולטים של ארכיונאי:
מנהלתי: 9.5
מקצוע:
95%
אתה:
0%
מחקרי: 7.6
מקצוע:
76%
אתה:
0%
חברתי: 4.8
מקצוע:
48%
אתה:
0%
ביצועי: 4.3
מקצוע:
43%
אתה:
0%
יוזמתי: 3.3
מקצוע:
33%
אתה:
0%
אמנותי: 2.4
מקצוע:
24%
אתה:
0%

ערכים בולטים של המקצוע:

  • עצמאות: מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.
  • הֶשֵׂגיות: מקצועות המספקים ערך זה אלו מקצועות המכוונים לתוצאות ומאפשרים לעובדים להשתמש ביכולות החזקות ביותר שלהם, ומעניקים להם תחושה של הישג. הצרכים המתאימים הם ניצול יכולות והישגיות.
  • הַכָּרָה: מקצועות המספקים ערך זה מציעים התקדמות, פוטנציאל למנהיגות ונחשבים לעיתים קרובות ליוקרתיים. הצרכים המתאימים הם קידום, סמכות, הכרה ומעמד חברתי.

ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:

  • תשומת לב לפרטים: המקצוע דורש להקפיד על ירידה לפרטי פרטים ויסודיות בהשלמת משימות.
  • יושרה: המקצוע דורש כנות ואתיקה.
  • אמינות: המקצוע דורש להיות אמין, אחראי ולמלא אחר התחייבויות.
- ידע נדרש -

  • היסטוריה וארכיאולוגיה: ידע על אירועים היסטוריים וסיבותיהם, הגורמים להם וההשפעות שלהם על אשים ותרבויות.
  • שפה אנגלית: הכרת המבנה והתוכן של השפה האנגלית כולל משמעות וכתיבה של מילים, כללי קומפוזיציה ודקדוק.
  • שירות לקוחות ושירות אישי: הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.

- יכולות נדרשות -

  • הבנה בכתב: היכולת לקרוא ולהבין מידע ורעיונות המוצגים בכתב.
  • הבעה בכתב: היכולת לתקשר מידע ורעיונות בכתב (טקסט כתוב) כדי שאחרים יבינו.
  • סידור מידע: היכולת לסדר דברים, פעולות או תבניות מסוימיות על פי כלל או מערך חוקים ספציפי (למשל, דפוסי מספרים, אותיות, מילים, תמונות, פעולות מתמטיות).

- כישורים נדרשים -

  • כְּתִיבָה: תקשורת אפקטיבית בכתב בהתאם לצרכי הקהל.
  • הבנת הנקרא: הבנת משפטים ופסקאות כתובות במסמכים הקשורים לעבודה.
  • שמיעה אקטיבית: מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.

- טכנולוגיות -

  • Adobe Systems Adobe Photoshop
  • Adobe Systems Adobe InDesign
  • Adobe Systems Adobe Illustrator
  • Adobe Systems Adobe Acrobat
  • Extensible markup language XML
  • Hypertext markup language HTML
  • Microsoft Access
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Office
  • Microsoft Outlook
  • Microsoft PowerPoint
  • Microsoft Word
  • Adlib Information Systems Adlib Archive
  • Adobe Systems Adobe Creative Suite
  • ESRI ArcGIS

ההודעה נשלחה בהצלחה, מייד ניצור עמך קשר.

רוצה עזרה בהכוונה ללימודים?