הכוונה ייעוץ לימודים
טכנאי ציוד רפואי

רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי טכנאי ציוד רפואי?

השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.

ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.

בואו נתחיל

לימודי טכנאי ציוד רפואי

תפקידו של טכנאי ציוד רפואי הוא לבדוק, להתאים או לתקן ציוד ביו-רפואי או אלקטרו-רפואי.

משימות נפוצות:

  • בדיקה ובחינת ציוד רפואי לאיתור תפקוד לקוי, בהתאם למפרט היצרן ובאמצעות מכשירי בדיקה מתאימים.
  • בדיקה וכיול רכיבים או ציוד, בהתאם למפרט ולהנחיות של היצרנים, באמצעות כלים ידניים, כלי חשמל או מכשירי מדידה.
  • שמירת תיעוד של פעולות תחזוקה, תיקונים ועדכונים נדרשים בציוד.

פעילויות נפוצות:

  • קבלת מידע: קבלת מידע ממקורות רלוונטים כמו התבוננות, חיפוש, מחקר ועוד.
  • הערכת מידע לקביעת עמידה בתקנים: שימוש במידע רלוונטי ושיפוט פרטני כדי לקבוע אם אירועים או תהליכים תואמים את החוקים, התקנות או התקנים.
  • תיקון ותחזוקה של ציוד אלקטרוני: תיקון, כיול, ויסות, כיוונון עדין או בדיקת מכונות, מכשירים וציוד הפועל בעיקר על בסיס עקרונות חשמל או אלקטרוניקה (לא מכני).
מאפייני אישיות בולטים של טכנאי ציוד רפואי:
ביצועי: 10
מקצוע:
100%
אתה:
0%
מחקרי: 7.1
מקצוע:
71%
אתה:
0%
מנהלתי: 6.7
מקצוע:
67%
אתה:
0%
יוזמתי: 2.4
מקצוע:
24%
אתה:
0%
אמנותי: 2.4
מקצוע:
24%
אתה:
0%
חברתי: 1.9
מקצוע:
19%
אתה:
0%

ערכים בולטים של המקצוע:

  • תמיכה: מקצועות העונים על ערך זה מציעים מערך תמיכה לעובדים. הצרכים המתאימים הם מדיניות החברה, פיקוח: יחסי אנוש ופיקוח: טכני.
  • עצמאות: מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.
  • יחסים: מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לתת שירות לאחרים ולעבוד עם עמיתים לעבודה בסביבה ידידותית ולא תחרותית. הצרכים המתאימים הם עמיתים לעבודה, ערכים מוסריים ושירות סוציאלי.

ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:

  • תשומת לב לפרטים: המקצוע דורש להקפיד על ירידה לפרטי פרטים ויסודיות בהשלמת משימות.
  • אמינות: המקצוע דורש להיות אמין, אחראי ולמלא אחר התחייבויות.
  • חשיבה אנליטית: המקצוע דורש ניתוח מידע ושימוש בהיגיון כדי לטפל בבעיות.
- ידע נדרש -

  • מכניקה: הכרת מכונות וכלים, כולל עיצוביהם, השימושים בהם, תיקונם ותחזוקתם.
  • מחשבים ואלקטרוניקה: ידע במעגלים, מעבדים, שבבים, ציוד אלקטרוני וחומרת מחשב ותוכנה, כולל יישומים ותכנות.
  • שירות לקוחות ושירות אישי: הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.

- יכולות נדרשות -

  • רגישות לבעיות: היכולת לדעת מתי משהו לא בסדר או עשוי להשתבש. זה לא כרוך בפתרון הבעיה, רק הכרה שיש בעיה.
  • מיומנות של האצבעות: היכולת לבצע תנועות מתואמות במדויק של אצבעות היד או אחת משתי הידיים כדי לתפוס, לתפעל או להרכיב עצמים קטנים מאוד.
  • דֵּדוּקְְצְיָה: היכולת ליישם כללים כלליים על בעיות ספציפיות כדי לייצר תשובות הגיוניות.

- כישורים נדרשים -

  • תחזוקת ציוד: ביצוע תחזוקה שוטפת על הציוד וקביעה מתי ובאיזה סוג תחזוקה יש צורך.
  • פתרון תקלות: קביעת סיבות לשגיאות הפעלה וקבלת החלטות מה יש לעשות בנדון.
  • תיקון: תיקון מכונות או מערכות באמצעות הכלים הדרושים.

- טכנולוגיות -

  • Microsoft Word
  • Microsoft Outlook
  • Microsoft Office
  • Microsoft Excel
  • Web browser software
  • Salesforce
  • Medical equipment diagnostic software
  • Computerized maintenance management system CMMS

ההודעה נשלחה בהצלחה, מייד ניצור עמך קשר.

רוצה עזרה בהכוונה ללימודים?