הכוונה ייעוץ לימודים
מומחה ליחסי ציבור

רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי מומחה ליחסי ציבור?

השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.

ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.

בואו נתחיל

לימודי מומחה ליחסי ציבור

מומחה ליחסי ציבור עוסק בקידום או ביצירת תדמית ציבורית המיועדת ליחידים, קבוצות או ארגונים. הוא כותב, בוחר ועורך כל חומר שיועבר לאמצעי תקשורת שונים. הוא עשוי להתמחות בשימוש במדיה חברתית לביצוע יח"צ.

משימות נפוצות:

  • מתן מענה לבקשות בנושא קבלת מידע מהתקשורת או לאזכור דובר או מקור מידע מתאים.
  • כתיבת הודעות לעיתונות, לתקשורת או למדיה אחרת לקידום לקוחות.
  • יצירה וקידום שיתופי פעולה עם נציגי קבוצות אינטרס, קהילה, עובדים או הציבור.

פעילויות נפוצות:

  • קבלת מידע: קבלת מידע ממקורות רלוונטים כמו התבוננות, חיפוש, מחקר ועוד.
  • תקשורת עם אנשים מחוץ לארגון: תקשורת עם אנשים מחוץ לארגון, ייצוג הארגון ללקוחות, הציבור, הממשלה ומקורות חיצוניים אחרים. ניתן להחליף מידע זה באופן אישי, בכתב, באמצעות טלפון או דואר אלקטרוני.
  • תקשורת עם מנהלים, עמיתים או עובדים: מסירת מידע למנהלים, עמיתים או עובדים הכפופים להם באמצעות הטלפון, בכתב, בדואר אלקטרוני או באופן אישי.
מאפייני אישיות בולטים של מומחה ליחסי ציבור:
יוזמתי: 10
מקצוע:
100%
אתה:
0%
אמנותי: 7.1
מקצוע:
71%
אתה:
0%
חברתי: 6.7
מקצוע:
67%
אתה:
0%
מנהלתי: 4.3
מקצוע:
43%
אתה:
0%
מחקרי: 2.9
מקצוע:
29%
אתה:
0%
ביצועי: 1.4
מקצוע:
14%
אתה:
0%

ערכים בולטים של המקצוע:

  • הֶשֵׂגיות: מקצועות המספקים ערך זה אלו מקצועות המכוונים לתוצאות ומאפשרים לעובדים להשתמש ביכולות החזקות ביותר שלהם, ומעניקים להם תחושה של הישג. הצרכים המתאימים הם ניצול יכולות והישגיות.
  • עצמאות: מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.
  • תנאי עבודה: מקצועות העונים על ערך זה מציעים ביטחון תעסוקתי ותנאי עבודה טובים. הצרכים המתאימים הם פעילות, תמורה, עצמאות, ביטחון, מגוון ותנאי עבודה.

ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:

  • יושרה: המקצוע דורש כנות ואתיקה.
  • תשומת לב לפרטים: המקצוע דורש להקפיד על ירידה לפרטי פרטים ויסודיות בהשלמת משימות.
  • אמינות: המקצוע דורש להיות אמין, אחראי ולמלא אחר התחייבויות.
- ידע נדרש -

  • שפה אנגלית: הכרת המבנה והתוכן של השפה האנגלית כולל משמעות וכתיבה של מילים, כללי קומפוזיציה ודקדוק.
  • תקשורת ומדיה: הכרת טכניקות ושיטות להפקה והפצה של מסרים במדיה ובתקשורת. כולל דרכים חלופיות להעברת מסרים באמצעי מדיה שונים כמו מדיה כתובה, בעל פה וומדיה חזותית..
  • מכירות ושיווק: הכרת עקרונות ושיטות להצגה, קידום ומכירה של מוצרים או שירותים. זה כולל אסטרטגיות וטקטיקות שיווק, הדגמת מוצרים, טכניקות מכירה ומערכות בקרת מכירות.

- יכולות נדרשות -

  • הבנה בעל פה: היכולת להקשיב ולהבין מידע ורעיונות המוצגים באמצעות מילים ומשפטים מדוברים.
  • ביטוי מילולי: היכולת לתקשר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יבינו.
  • הבעה בכתב: היכולת לתקשר מידע ורעיונות בכתב (טקסט כתוב) כדי שאחרים יבינו.

- כישורים נדרשים -

  • שמיעה אקטיבית: מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.
  • דיבור: היכולת לדבר עם אחרים כדי להעביר מידע בצורה יעילה.
  • כְּתִיבָה: תקשורת אפקטיבית בכתב בהתאם לצרכי הקהל.

- טכנולוגיות -

  • Adobe Systems Adobe Photoshop
  • Adobe Systems Adobe InDesign
  • Adobe Systems Adobe Illustrator
  • Apple macOS
  • Adobe Systems Adobe Acrobat
  • Adobe Systems Adobe Creative Cloud
  • Adobe Systems Adobe AfterEffects
  • Cascading Style Sheets CSS
  • Data entry software
  • Drupal
  • Facebook
  • Google AdWords
  • Google Analytics
  • Google Docs
  • Google Drive

ההודעה נשלחה בהצלחה, מייד ניצור עמך קשר.

רוצה עזרה בהכוונה ללימודים?