הכוונה ייעוץ לימודים
נציג תפעול בדואר

רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי נציג תפעול בדואר?

השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.

ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.

בואו נתחיל

לימודי נציג תפעול בדואר

תפקידו של נציג תפעול בדואר הוא להכין להפצה דואר נכנס ויוצא. עליו לבחון, למיין ולנתב את דברי הדואר בהתאם ליעדם. הוא יכול לתפעל ולפקח על מכונות לעיבוד, מיון וביטול דואר. על נציג תפעול בדואר לשמור תיעוד של משלוחים, שקיות ושקים, ועליו לבצע ותפקידים אחרים הקשורים לטיפול בדואר במסגרת שירות הדואר.

משימות נפוצות:

  • ניקוי חסימות בציוד מיון.
  • הפעלת סוגים שונים של ציוד, כמו ציוד סריקת מחשב, כתובות, מימוגרפיות, קוראי תווים אופטיים וממיין ברקודים.
  • מיון דואר בגודל לא סטנדרטי באופן ידני, מיון דואר שעובדים אחרים לא הצליחו למיין, והפרדת פריטים הדורשים טיפול מיוחד.

פעילויות נפוצות:

  • ביצוע פעילויות גופניות כלליות: ביצוע פעילויות גופניות הדורשות שימוש ניכר בידיים, ברגליים והנעת כל הגוף, כגון טיפוס, הרמה, איזון, הליכה, כפיפות וכדומה.
  • טיפול והעברת חפצים: שימוש בידיים ובזרועות בשביל לטפל, להתקין, למקם או להעביר חומרים וחפצים.
  • תקשורת עם מנהלים, עמיתים או עובדים: מסירת מידע למנהלים, עמיתים או עובדים הכפופים להם באמצעות הטלפון, בכתב, בדואר אלקטרוני או באופן אישי.
מאפייני אישיות בולטים של נציג תפעול בדואר:
מנהלתי: 10
מקצוע:
100%
אתה:
0%
ביצועי: 6.7
מקצוע:
67%
אתה:
0%
יוזמתי: 3.3
מקצוע:
33%
אתה:
0%
חברתי: 1.9
מקצוע:
19%
אתה:
0%
מחקרי: 1.4
מקצוע:
14%
אתה:
0%
אמנותי: 1.4
מקצוע:
14%
אתה:
0%

ערכים בולטים של המקצוע:

  • תמיכה: מקצועות העונים על ערך זה מציעים מערך תמיכה לעובדים. הצרכים המתאימים הם מדיניות החברה, פיקוח: יחסי אנוש ופיקוח: טכני.
  • יחסים: מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לתת שירות לאחרים ולעבוד עם עמיתים לעבודה בסביבה ידידותית ולא תחרותית. הצרכים המתאימים הם עמיתים לעבודה, ערכים מוסריים ושירות סוציאלי.
  • תנאי עבודה: מקצועות העונים על ערך זה מציעים ביטחון תעסוקתי ותנאי עבודה טובים. הצרכים המתאימים הם פעילות, תמורה, עצמאות, ביטחון, מגוון ותנאי עבודה.

ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:

  • יושרה: המקצוע דורש כנות ואתיקה.
  • תשומת לב לפרטים: המקצוע דורש להקפיד על ירידה לפרטי פרטים ויסודיות בהשלמת משימות.
  • אמינות: המקצוע דורש להיות אמין, אחראי ולמלא אחר התחייבויות.
- ידע נדרש -

  • שפה אנגלית: הכרת המבנה והתוכן של השפה האנגלית כולל משמעות וכתיבה של מילים, כללי קומפוזיציה ודקדוק.
  • ייצור ועיבוד: הכרת חומרי גלם, תהליכי ייצור, בקרת איכות, עלויות וטכניקות אחרות למקסום וייעול תהליכי ייצור והפצה של סחורות.
  • שירות לקוחות ושירות אישי: הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.

- יכולות נדרשות -

  • ראייה טווח קצר: היכולת לראות פרטים בטווח קרוב (במרחק מטרים ספורים מהמתבונן).
  • מיומנות של היד: היכולת להזיז במהירות את כף היד, את כל היד, או את שתי הידיים, לתפעל או להרכיב חפצים.
  • קואורדינציה מרובת גפיים: היכולת לתאם שני איברים או יותר (למשל, שתי זרועות, שתי רגליים, או רגל אחת וזרוע אחת) בזמן ישיבה, עמידה או שכיבה. זה לא כרוך בביצוע הפעילויות בזמן שכל הגוף נמצא בתנועה.

- כישורים נדרשים -

  • ניטור: ניטור / הערכת ביצועים עצמית, של אנשים אחרים או של ארגונים בכדי לבצע שיפורים או לנקוט בצעדים מתקנים.
  • חשיבה ביקורתית: שימוש בהיגיון ונימוקים לזיהוי נקודות החוזק והחולשה של פתרונות, מסקנות או גישות חלופיות לבעיות.
  • הבנת הנקרא: הבנת משפטים ופסקאות כתובות במסמכים הקשורים לעבודה.

- טכנולוגיות -

  • Delivery Operations Information System DOIS
  • Time and Attendance Collection System TACS
  • NCR Advanced Store
  • Multi-line optical character reader OCR software
  • Electronic Time Clock ETC
  • Directory software
  • Delivery Routing System DRS
  • Barcode reader software
  • Automated Package Processing System APPS
  • Address Management System AMS

ההודעה נשלחה בהצלחה, מייד ניצור עמך קשר.

רוצה עזרה בהכוונה ללימודים?