הכוונה ייעוץ לימודים
ספרן ומומחה לאוספי מדיה

רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי ספרן ומומחה לאוספי מדיה?

השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.

ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.

בואו נתחיל

לימודי ספרן ומומחה לאוספי מדיה

תפקידו של ספרן ומומחה לאוספי מדיה הוא לנהל ולתחזק ספריות או אוספי מידע, לגישה ציבורית או פרטית. הוא יכול לעבוד במגוון מקומות, כמו מוסדות חינוך, מוזיאונים וחברות, ועם סוגים שונים של חומרי הסברה, כגון ספרים, כתבי עת, הקלטות, סרטים ומאגרי מידע. משימותיו עשויות לכלול רכישה, קטלוג והפצת חומרי ספרייה, ומתן שירות למשתמשים כגון איתור וארגון מידע, מתן הוראות כיצד לגשת למידע, והקמה ותפעול של ציוד המדיה בספרייה.

משימות נפוצות:

  • תחזוק, עדכון ושמירה על חומרה ותוכנה, כולל מחשבים, ציוד מדיה, סורקים, מכונות צילום צבעוניות ומדפסות לייזר צבעוניות.
  • הכשרת אנשי סגל לשימוש בתוכנה ובציוד אורקולי.

פעילויות נפוצות:

  • אינטראקציה עם מחשבים: שימוש במחשבים ובמערכות מחשב (כולל חומרה ותוכנה) כדי לתכנת, להגדיר פונקציות, להזין נתונים או לעבד מידע.
  • ביסוס ושמירה על יחסים בין אישיים: פיתוח קשרי עבודה ושיתופי פעולה פוריים עם אחרים ושמירה על יחסים אלו לאורך זמן.
  • עדכון ושימוש בידע רלוונטי: להיות מעודכן בחידושים טכנולוגים ויישום הידע החדש בעבודה.
מאפייני אישיות בולטים של ספרן ומומחה לאוספי מדיה:
מנהלתי: 8.8
מקצוע:
88%
אתה:
0%
חברתי: 7.1
מקצוע:
71%
אתה:
0%
ביצועי: 5.5
מקצוע:
55%
אתה:
0%
יוזמתי: 4.8
מקצוע:
48%
אתה:
0%
מחקרי: 4.5
מקצוע:
45%
אתה:
0%
אמנותי: 3.3
מקצוע:
33%
אתה:
0%

ערכים בולטים של המקצוע:

  • יחסים: מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לתת שירות לאחרים ולעבוד עם עמיתים לעבודה בסביבה ידידותית ולא תחרותית. הצרכים המתאימים הם עמיתים לעבודה, ערכים מוסריים ושירות סוציאלי.
  • תנאי עבודה: מקצועות העונים על ערך זה מציעים ביטחון תעסוקתי ותנאי עבודה טובים. הצרכים המתאימים הם פעילות, תמורה, עצמאות, ביטחון, מגוון ותנאי עבודה.
  • עצמאות: מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.

ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:

  • יושרה: המקצוע דורש כנות ואתיקה.
  • הסתגלות / גמישות: המקצוע מחייב להיות פתוח לשינויים (חיוביים או שליליים) ולגיוון ניכר במקום העבודה.
  • שיתוף פעולה: המקצוע דורש להיות נעים עם אחרים בעבודה ובעל גישה מיטיבית ושיתופית.
- ידע נדרש -

  • שירות לקוחות ושירות אישי: הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.
  • שפה אנגלית: הכרת המבנה והתוכן של השפה האנגלית כולל משמעות וכתיבה של מילים, כללי קומפוזיציה ודקדוק.
  • מחשבים ואלקטרוניקה: ידע במעגלים, מעבדים, שבבים, ציוד אלקטרוני וחומרת מחשב ותוכנה, כולל יישומים ותכנות.

- יכולות נדרשות -

  • ביטוי מילולי: היכולת לתקשר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יבינו.
  • הבנה בעל פה: היכולת להקשיב ולהבין מידע ורעיונות המוצגים באמצעות מילים ומשפטים מדוברים.
  • ראייה טווח קצר: היכולת לראות פרטים בטווח קרוב (במרחק מטרים ספורים מהמתבונן).

- כישורים נדרשים -

  • שמיעה אקטיבית: מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.
  • דיבור: היכולת לדבר עם אחרים כדי להעביר מידע בצורה יעילה.
  • הבנת הנקרא: הבנת משפטים ופסקאות כתובות במסמכים הקשורים לעבודה.

- טכנולוגיות -

  • Adobe Systems Adobe Photoshop
  • Adobe Systems Adobe InDesign
  • Adobe Systems Adobe Illustrator
  • Autodesk AutoCAD
  • Adobe Systems Adobe Acrobat
  • Cascading Style Sheets CSS
  • Drupal
  • Extensible markup language XML
  • Facebook
  • Hypertext markup language HTML
  • JavaScript
  • Microsoft Access
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Office
  • Microsoft Outlook

ההודעה נשלחה בהצלחה, מייד ניצור עמך קשר.

רוצה עזרה בהכוונה ללימודים?