הכוונה ייעוץ לימודים
פקח שריפות יער ומניעה

רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי פקח שריפות יער ומניעה?

השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.

ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.

בואו נתחיל

לימודי פקח שריפות יער ומניעה

תפקידו של פקח שריפות יער ומניעה הוא לאכוף את תקנות האש, לבדוק את היער, לאתר סכנות שריפה ולהמליץ על אמצעי מניעה או בקרת שריפות ביער.

משימות נפוצות:

  • העברת הודעות על מצבי חירום, תאונות, מיקומי צוותים, אנשי הצוות ותנאי סכנת אש.
  • הערכת גודל ומאפיינים אחרים של שריפות, ודיווח על ממצאים למוקד הבסיס באמצעות רדיו או טלפון.
  • עריכת אימוני כיבוי אש בשטח.

פעילויות נפוצות:

  • תקשורת עם מנהלים, עמיתים או עובדים: מסירת מידע למנהלים, עמיתים או עובדים הכפופים להם באמצעות הטלפון, בכתב, בדואר אלקטרוני או באופן אישי.
  • ניטור תהליכים, חומרים וסביבה: ניטור ובחינת מידע מחומרים, אירועים או מהסביבה, כדי לאתר או להעריך בעיות.
  • ביצוע פעילויות גופניות כלליות: ביצוע פעילויות גופניות הדורשות שימוש ניכר בידיים, ברגליים והנעת כל הגוף, כגון טיפוס, הרמה, איזון, הליכה, כפיפות וכדומה.
מאפייני אישיות בולטים של פקח שריפות יער ומניעה:
ביצועי: 9
מקצוע:
90%
אתה:
0%
מנהלתי: 8.1
מקצוע:
81%
אתה:
0%
יוזמתי: 6.7
מקצוע:
67%
אתה:
0%
מחקרי: 4.3
מקצוע:
43%
אתה:
0%
חברתי: 3.3
מקצוע:
33%
אתה:
0%
אמנותי: 1.4
מקצוע:
14%
אתה:
0%

ערכים בולטים של המקצוע:

  • הֶשֵׂגיות: מקצועות המספקים ערך זה אלו מקצועות המכוונים לתוצאות ומאפשרים לעובדים להשתמש ביכולות החזקות ביותר שלהם, ומעניקים להם תחושה של הישג. הצרכים המתאימים הם ניצול יכולות והישגיות.
  • יחסים: מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לתת שירות לאחרים ולעבוד עם עמיתים לעבודה בסביבה ידידותית ולא תחרותית. הצרכים המתאימים הם עמיתים לעבודה, ערכים מוסריים ושירות סוציאלי.
  • עצמאות: מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לעבוד לבד ולקבל החלטות. הצרכים המתאימים הם יצירתיות, אחריות ואוטונומיה.

ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:

  • עמידות ללחץ: המקצוע דורש קבלת ביקורת והתמודדות רגועה ויעילה עם מצבי לחץ גבוהים.
  • אמינות: המקצוע דורש להיות אמין, אחראי ולמלא אחר התחייבויות.
  • מַנהִיגוּת: מקצוע הדורש נכונות להוביל, לקחת אחריות, להשמיע דעות ולתת הכוונה.
- ידע נדרש -

  • אדמינסטרציה ומנהלה: הכרת עקרונות עסקיים וניהוליים המעורבים בתכנון אסטרטגי, הקצאת משאבים, ניהול משאבי אנוש, טכניקת מנהיגות, שיטות ייצור ותיאום בין אנשים ומשאבים.
  • שירות לקוחות ושירות אישי: הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.
  • חינוך והדרכה: הכרת עקרונות ושיטות לתכנון ובניית תכניות לימודים והכשרה, הוראה והדרכה ליחידים וקבוצות.

- יכולות נדרשות -

  • ביטוי מילולי: היכולת לתקשר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יבינו.
  • רגישות לבעיות: היכולת לדעת מתי משהו לא בסדר או עשוי להשתבש. זה לא כרוך בפתרון הבעיה, רק הכרה שיש בעיה.
  • הבנה בעל פה: היכולת להקשיב ולהבין מידע ורעיונות המוצגים באמצעות מילים ומשפטים מדוברים.

- כישורים נדרשים -

  • חשיבה ביקורתית: שימוש בהיגיון ונימוקים לזיהוי נקודות החוזק והחולשה של פתרונות, מסקנות או גישות חלופיות לבעיות.
  • דיבור: היכולת לדבר עם אחרים כדי להעביר מידע בצורה יעילה.
  • תֵאוּם: התאמת הפעולות שלי ביחס ובהתאם לפעולות של אחרים.

- טכנולוגיות -

  • Microsoft Word
  • Mapping software
  • Fire incident reporting systems

ההודעה נשלחה בהצלחה, מייד ניצור עמך קשר.

רוצה עזרה בהכוונה ללימודים?