הכוונה ייעוץ לימודים
פקיד דואר

רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי פקיד דואר?

השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.

ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.

בואו נתחיל

לימודי פקיד דואר

תפקידו של פקיד דואר הוא להכין להפצה דואר נכנס ויוצא. הוא מחתים את דברי הדואר, יכול לפתוח, לקרוא, למיין ולנתב דואר נכנס. לגבי דואר יוצא, הוא יכול לבייל, לחתום, להכין אותו למשלוח. משימותיו עשויות לכלול גם שמירת רישומים הדרושים וטפסים שהושלמו לצורך תיעוד.

משימות נפוצות:

  • אריזה ועיטוף חבילות באופן ידני או באמצעות מכונות קשירה.
  • וידוא שהפריטים מטופלים ומסומנים כראוי ובמצב מתאים לעיבוד.
  • הסרת מיכלים של דואר או חבילות ממוינות והעברתן לאזורים המיועדים על פי הנהלים שנקבעו.

פעילויות נפוצות:

  • ביצוע פעילויות גופניות כלליות: ביצוע פעילויות גופניות הדורשות שימוש ניכר בידיים, ברגליים והנעת כל הגוף, כגון טיפוס, הרמה, איזון, הליכה, כפיפות וכדומה.
  • טיפול והעברת חפצים: שימוש בידיים ובזרועות בשביל לטפל, להתקין, למקם או להעביר חומרים וחפצים.
  • תקשורת עם מנהלים, עמיתים או עובדים: מסירת מידע למנהלים, עמיתים או עובדים הכפופים להם באמצעות הטלפון, בכתב, בדואר אלקטרוני או באופן אישי.
מאפייני אישיות בולטים של פקיד דואר:
מנהלתי: 9.5
מקצוע:
95%
אתה:
0%
ביצועי: 8.6
מקצוע:
86%
אתה:
0%
מחקרי: 3.3
מקצוע:
33%
אתה:
0%
יוזמתי: 3.3
מקצוע:
33%
אתה:
0%
אמנותי: 1.9
מקצוע:
19%
אתה:
0%
חברתי: 1.9
מקצוע:
19%
אתה:
0%

ערכים בולטים של המקצוע:

  • תמיכה: מקצועות העונים על ערך זה מציעים מערך תמיכה לעובדים. הצרכים המתאימים הם מדיניות החברה, פיקוח: יחסי אנוש ופיקוח: טכני.
  • יחסים: מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לתת שירות לאחרים ולעבוד עם עמיתים לעבודה בסביבה ידידותית ולא תחרותית. הצרכים המתאימים הם עמיתים לעבודה, ערכים מוסריים ושירות סוציאלי.
  • תנאי עבודה: מקצועות העונים על ערך זה מציעים ביטחון תעסוקתי ותנאי עבודה טובים. הצרכים המתאימים הם פעילות, תמורה, עצמאות, ביטחון, מגוון ותנאי עבודה.

ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:

  • יושרה: המקצוע דורש כנות ואתיקה.
  • שליטה עצמית: המקצוע דורש שמירה על קור רוח, שמירה על רגשות, שליטה על כעסים והימנעות מהתנהגות תוקפנית, אפילו במצבים קשים מאוד.
  • אמינות: המקצוע דורש להיות אמין, אחראי ולמלא אחר התחייבויות.
- ידע נדרש -

  • שירות לקוחות ושירות אישי: הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.
  • שפה אנגלית: הכרת המבנה והתוכן של השפה האנגלית כולל משמעות וכתיבה של מילים, כללי קומפוזיציה ודקדוק.
  • מתמטיקה: ידע בחשבון, אלגברה, גאומטריה, חשבון, סטטיסטיקה ויישומיהם.

- יכולות נדרשות -

  • ראייה טווח קצר: היכולת לראות פרטים בטווח קרוב (במרחק מטרים ספורים מהמתבונן).
  • הבנה בעל פה: היכולת להקשיב ולהבין מידע ורעיונות המוצגים באמצעות מילים ומשפטים מדוברים.
  • הבנה בכתב: היכולת לקרוא ולהבין מידע ורעיונות המוצגים בכתב.

- כישורים נדרשים -

  • הבנת הנקרא: הבנת משפטים ופסקאות כתובות במסמכים הקשורים לעבודה.
  • דיבור: היכולת לדבר עם אחרים כדי להעביר מידע בצורה יעילה.
  • חשיבה ביקורתית: שימוש בהיגיון ונימוקים לזיהוי נקודות החוזק והחולשה של פתרונות, מסקנות או גישות חלופיות לבעיות.

- טכנולוגיות -

  • Microsoft Word
  • Microsoft Outlook
  • Microsoft Office
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Access
  • Web browser software
  • Recordkeeping software
  • Postal Explorer
  • Financial accounting software
  • Email software

ההודעה נשלחה בהצלחה, מייד ניצור עמך קשר.

רוצה עזרה בהכוונה ללימודים?