הכוונה ייעוץ לימודים
פקיד שירות דואר

רוצה לבדוק האם מתאים לך לימודי פקיד שירות דואר?

השאלון של הכוונה ייעוץ לימודים יעזור לך לדעת מה מידת ההתאמה שלך למקצוע על פי פרמטרים של מבנה אישיות, העדפות תעסוקתיות ושאיפות לעתיד.

ההשתתפות בשאלון היא לגמרי בחינם, אורכו של השאלון הוא כעשר דקות והתוצאות ניתנות באופן מיידי.

בואו נתחיל

לימודי פקיד שירות דואר

פקיד שירות דואר מבצע מגוון משימות בסניף דואר, כגון קבלת מכתבים וחבילות, מכירת מוצרים נלווים, ממלא ומקבל פקודות תשלום שונות, בחינת דברי דואר וגביית דמי משלוח ועוד.

משימות נפוצות:

  • שקילת מכתבים וחבילות, חישוב עלויות דיוור על פי סוג, משקל ויעד שליחה, והדבקת בולים או אישור שליחה בהתאם.
  • בדיקת דואר כדי לוודא שדמי המשלוח נכונים וכי החבילות והמכתבים במצב תקין וראוי לשליחה.
  • מיון דואר נכנס ויוצא, לפי סוג ויעד, באופן ידני או על ידי הפעלת מכשירי מיון וסריקת דואר אלקטרוניים.

פעילויות נפוצות:

  • הופעה או עבודה ישירה עם הציבור: הופעה מול ועבור אנשים או התמודדות ישירה (פנים אל פנים) עם אנשים. זה כולל שירות לקוחות במסעדות, בחנויות וקבלת לקוחות או אורחים.
  • קבלת מידע: קבלת מידע ממקורות רלוונטים כמו התבוננות, חיפוש, מחקר ועוד.
  • זיהוי אובייקטים, פעולות ואירועים: זיהוי מידע על ידי סיווג, הערכה, זיהוי הבדלים או דמיון, וגילוי שינויים בנסיבות או באירועים.
מאפייני אישיות בולטים של פקיד שירות דואר:
מנהלתי: 10
מקצוע:
100%
אתה:
0%
ביצועי: 5.2
מקצוע:
52%
אתה:
0%
חברתי: 4.3
מקצוע:
43%
אתה:
0%
יוזמתי: 3.8
מקצוע:
38%
אתה:
0%
אמנותי: 1.9
מקצוע:
19%
אתה:
0%
מחקרי: 1.4
מקצוע:
14%
אתה:
0%

ערכים בולטים של המקצוע:

  • יחסים: מקצועות העונים על ערך זה מאפשרים לעובדים לתת שירות לאחרים ולעבוד עם עמיתים לעבודה בסביבה ידידותית ולא תחרותית. הצרכים המתאימים הם עמיתים לעבודה, ערכים מוסריים ושירות סוציאלי.
  • תמיכה: מקצועות העונים על ערך זה מציעים מערך תמיכה לעובדים. הצרכים המתאימים הם מדיניות החברה, פיקוח: יחסי אנוש ופיקוח: טכני.
  • תנאי עבודה: מקצועות העונים על ערך זה מציעים ביטחון תעסוקתי ותנאי עבודה טובים. הצרכים המתאימים הם פעילות, תמורה, עצמאות, ביטחון, מגוון ותנאי עבודה.

ערכים נדרשים לעבודה במקצוע:

  • אמינות: המקצוע דורש להיות אמין, אחראי ולמלא אחר התחייבויות.
  • יושרה: המקצוע דורש כנות ואתיקה.
  • תשומת לב לפרטים: המקצוע דורש להקפיד על ירידה לפרטי פרטים ויסודיות בהשלמת משימות.
- ידע נדרש -

  • שירות לקוחות ושירות אישי: הכרת עקרונות ותהליכים למתן שירותי לקוחות ושירות אישי. זה כולל הערכת צרכי הלקוח, עמידה בתקני איכות והערכת שביעות רצון הלקוחות.
  • שפה אנגלית: הכרת המבנה והתוכן של השפה האנגלית כולל משמעות וכתיבה של מילים, כללי קומפוזיציה ודקדוק.
  • מתמטיקה: ידע בחשבון, אלגברה, גאומטריה, חשבון, סטטיסטיקה ויישומיהם.

- יכולות נדרשות -

  • הבנה בעל פה: היכולת להקשיב ולהבין מידע ורעיונות המוצגים באמצעות מילים ומשפטים מדוברים.
  • ביטוי מילולי: היכולת לתקשר מידע ורעיונות בדיבור כך שאחרים יבינו.
  • ראייה טווח קצר: היכולת לראות פרטים בטווח קרוב (במרחק מטרים ספורים מהמתבונן).

- כישורים נדרשים -

  • שמיעה אקטיבית: מתן תשומת לב מלאה למה שאנשים אחרים אומרים, לקיחת זמן בשביל להבין את הנקודות הנשמעות, ושאילת שאלות כשמתאים ולא בזמן לא הולם.
  • דיבור: היכולת לדבר עם אחרים כדי להעביר מידע בצורה יעילה.
  • מוכוון שירות: לחפש באופן אקטיבי דרכים לעזור לאנשים.

- טכנולוגיות -

  • Delivery operations information system DOIS
  • Microsoft Windows
  • Time and Attendance Collection System TACS
  • Point of sale POS software
  • NCR Advanced Store
  • Inventory tracking software
  • Electronic Time Clock ETC
  • Budgeting software

ההודעה נשלחה בהצלחה, מייד ניצור עמך קשר.

רוצה עזרה בהכוונה ללימודים?